عمل زیبایی پلک
نوشته شده توسط : atiyhe

نکاتی که باید قبل از عمل زیبایی پلک بدانیم:

شما می‌توانید پیش از این عمل جراحی زیبایی پلک انجام شود، بعضی اقدامات را که به تسریع روند بهبودی شما کمک می‌‌نمایند انجام دهید. انجام این اقدامات سبب می‌شود تا که دوران بهبودی شما آسان‌تر سپری شود.
آماده شدن برای انجام عمل زیبایی پلک و بهبودی بایستی از یک هفته پیش از انجام جراحی آغاز شود. شما بایستی به پزشک خود مراجعه نمایید تا سوابق پزشکی شما را بررسی نماید. در این معاینه هر گونه بیماری یا مشکلات چشمی که داشته‌‌اید و اقداماتی که جهت درمان آن‌ انجام داده‌اید، مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. داشتن این اطلاعات باعث می‌شود که تا ریسک بروز عوارض جانبی و خطرناک که سبب طولانی شدن دوران نقاهت و بهبودی شما می‌‌شود کاهش یابد.
اگر سیگار می‌کشید بایستی حداقل از چندین هفته پیش از انجام جراحی زیبایی پلک، آن را ترک کنید. استعمال دخانیات سبب طولانی‌‌تر و بیشتر شدن فرایند بهبودی فرد می‌‌شود. اگر شما با یک فرد سیگاری زندگی می‌کنید یا ارتباط دارید هم، نبایستی در معرض دود سیگار قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم سبب طولانی‌تر شدن روند بهبودی فرد می‌شود.
اقدام دیگری که بایستی انجام داد در رابطه با مکمل‌ها و داروهایی است که استفاده می‌شود. احتمالاً بایستی مصرف بعضی از آن‌ها همچون داروهای رقیق‌ کننده خون همچون ایبوپروفن (موترین و آدویل)، آسپیرین و حتی بعضی مکمل‌های خوراکی گیاهی را قطع کرد.
به احتمال زیاد فرد باید مصرف این داروها را از ۲ هفته پیش از انجام عمل زیبایی پلک قطع کرده و تا مدتی بعد از انجام عمل جراحی نیز آن‌ها را مصرف نکند. پزشک در رابطه با مدت زمان عدم مصرف دارو، داروهایی که نباید مصرف شود و زمان شروع مجدد مصرف آن‌ها، با شما صحبت خواهد نمود. با این امر احتمال بروز خونریزی که می‌‌تواند بر روند بهبودی شما تأثیر داشته باشد نیز کاهش می‌یابد. عمل زیبایی پلک عمل سرپایی محسوب می‌شود. این به این معناست که نیازی به بستری شدن نیست. فرد پس از عمل قادر به رانندگی کردن نخواهد بود، پس بنابراین بایستی یک نفر فرد را به منزل برساند. برای این امر بایستی از قبل برنامه ‌ریزی نمایید.
بایستی برای این که ۱ نفر حداقل در شب اول بعد از عمل نزد فرد در منزل بماند برنامه ‌ریزی کرد. بعد از جراحی زیبایی پلک ممکن است بینایی فرد مشکل داشته باشد. همچنین احتمال دارد فرد کمی گیج باشد. به همین سبب بایستی حتما یک نفر به مدت ۱ تا ۲ روز بعد از انجام عمل جراحی در کنار فرد باشد.
تا موقعی که اثر داروهای مربوطه از بین نرود، فرد قادر به رانندگی نیست. بایستی به گونه‌ای برنامه ‌ریزی کرد که تا چند روز نیازی به رانندگی نباشد. علاوه بر این موارد باید داروهای خود را هم تهیه کرد. همچنین باید یک نفر هم باید باشد که در انجام کارهای سنگین منزل به فردی که مورد جراحی قرار گرفته کمک کند و نبایست به مدت ۲ تا ۳ هفته بعد از انجام عمل اجسام سنگین را بلند کرد. قبل از انجام عمل زیبایی پلک بایستی لیست چیزهایی که جهت دوران بهبودی لازم دارید را تهیه کرد. بعضی از این اقلام عبارتند از:
بسته ‌های یخ
گاز تمیز
پاک‌کننده ‌های ملایم
عینک طبی (در صورت نیاز)
قطره چشم
اگر فرد از لنزهای تماسی استفاده می‌‌کند، بایستی یک عینک هم تهیه کند. فرد تا مدتی بعد از انجام عمل جراحی، نمی‌تواند از لنز های تماسی استفاده نماید. اگر فرد کار می‌‌کند، برای مدتی بعد از انجام عمل جراحی، باید مرخصی بگیرد. زمان بازگشت فرد به کار خود، به نوع شغل فرد بستگی دارد. در این زمینه بایستی با پزشک صحبت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: